بنا بر تازهترین اخبار رسیده توسط خبرنگار افتخاری ایرانگرد ، کانیه وست همسر سابق کیم کارداشیان بیش از ۱۲ میلیون دلار از بودجه شخصی خود را برای تبلیغات ناموفق ریاست جمهوری آمریکا، خرج کرده است.
گزارش جدید کمیسیون انتخابات فدرال نشان میدهد که رپر ۲۱۰۵۴۴ دلار برای یک تبلیغ دو صفحهای در نیویورک تایمز یک هفته قبل از انتخابات و ۹۱۸،۱۳۰ دلار برای لباس تبلیغات در روز انتخابات هزینه کرده است.
بنابراین، کانیه وست (رپر، ترانهسرا، تهیهکننده موسیقی و طراح مد آمریکایی که نخستین بار با آهنگسازی برای ناشری به نام راک-آ-فلا و برای هنرمندانی مانند جی-زی و آلیشا کیز، در اوایل دهه ۲۰۰۰ شناخته شد) بیش از ۱۲ میلیون دلار از بودجه شخصی خود را برای تبلیغات ناموفق ریاست جمهوری خرج کرد.
بر اساس گزارش نهایی کمیسیون انتخابات فدرال، کانیه وست ۱۳.۲ میلیون دلار از جمله تقریباً ۱۲.۵ میلیون دلار از پول خود برای مبارزات انتخاباتی ناموفق خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ خرج کرد.
این رپر ۴۳ ساله در ۴ ژوئیه وارد رقابت ریاست جمهوری آمریکا شد، همان چیزی که در ابتدا بسیاری فکر میکردند یک اقدام تبلیغاتی مفصل است. او شروع به کارزار انتخاباتی با هشتگ «# ۲۰۲۰Vision» و شعار «Ye for President» کرد، و تحت عنوان «جشن تولد» در این دوره شرکت کرد و سکوی وی ترکیبی از سیاستهای محافظه کارانه طرفدار زندگی مسیحیان، دفاع قدرتمند و اصلاحات عدالت کیفری بود.
کانیه وست بلافاصله پس از اعلام نامزدی، به سرعت مورد تایید «ایلان ماسک» رئیس تسلا، قرار گرفت.
علی رغم شعله ور شدن تبلیغات، مبارزات انتخاباتی وست نتوانست مورد توجه واقع شود و او به سختی تنها در چند ایالت واجد شرایط رای گیری شد و فقط ۶۶۰۰۰ رای در سطح ملی به دست آورد. او همچنین براین این موضوع، کمی بیشتر از ۲ میلیون دلار کمکهای خارجی جمع کرد.